11 januari, Pita (Guinee)m- Coyah (Guinee)

Ton zet vanochtend al heel vroeg de bus aan, maar dan komen we er achter dat het park waar we hebben overnacht op slot is. De poort zit dicht en we kunnen er niet [...]

8 & 9 januari, Linkering

Nog eens twee dagen wachten op een visum.  Het is natuurlijk compleet van de pot gerukt dat een land als Guinee in één keer op slot zit omdat het systeem dat de visa moet [...]

6 & 7 januari, Linkering

We verblijven op de camping in Linkéring in afwachting van de visa voor Guinee. Van de autoriteiten geen bericht, dat hadden we in het weekend ook niet echt verwacht trouwens. Er is dus alle [...]

3 januari, Serkunda – Tendaba (Gambia)

We ontbijten met zijn allen in het hotel. Onze familie vliegt vandaag na een weekje Gambia terug naar Nederland. We zwaaien ze uit om een uur of 11 als ze naar het vliegveld van [...]

2 januari, Serekunda (klusdag)

Om kwart voor zes gaan onze wekkers en om zes uur verzamelen we bij de bus. In het donker rijden we naar de school in Serekunda en komen daar om 7 uur aan. We [...]

26 december, Ait Oudinar – Toauirt (Marokko)

Dag 5:  Ait Oudinar (Marokko) – Taourirt (Marokko) In onze bus worden we uitgerust wakker om 7 uur. Als we koffie willen zetten merken we dat er geen stroom is. We hebben het stroomverbruik [...]

25 december, El Ksiba – Ait Oudinar

Het is vannacht koud in de bus, geen wonder, want we zitten hier op ruim 1100 meter hoogte en de temperatuur is rond het vriespunt. Om 7 uur staan we op en Henk zet [...]

24 december, Algeciras – El Ksiba (Marokko)

Voor een deel van onze groep is het een heel korte nacht. Tegen 7 uur wordt de motor van de bus alweer gestart. Het duurt wel een tijdje voordat alle auto’s de ferry zijn [...]

23 december, Bordeaux – Algeciras

De wielen van de bus gaan rond en rond. Tot 4.30 uur, dan stopt ie er mee, ergens diep in Frankrijk, bij Angoulême. We kunnen het een gecompliceerd brandstoftoevoer probleem noemen, maar laten we [...]

22 December, Rossum – Bordeaux

Eindelijk, we gaan weer naar Afrika! Na vele maanden voorbereiding gaan we dit keer op weg naar Liberia. Op 20 maart van dit jaar hebben we weer een bus aangeschaft. Dit keer een mooie [...]