De komende dagen verblijven we bij het Baobab Hotel in Kololi. We huren er een paar kamers bij voor 6 busmannen, Nol en Robert blijven in de bus bij het hotel slapen, zodat we zeker weten dat daar niets mee gebeurt. Om 9 uur treffen we elkaar allemaal bij het ontbijt. Aansluitend houden we bouwvergadering bij het zwembad. Santigie de schooldirecteur treft ons later die ochtend en samen met hem bezoeken we beide schoollocaties. Eerst gaan we naar Yakunu Nursery School, een schoolgebouw voor kinderen van circa 3 tot 8 jaar oud. Een deel van het gebouw is in slechte staat en met financiële hulp van onze stichting Reachable School gaan we dat gebouw vernieuwen. Dat plannen we in de zomer, dan heeft de school een paar maanden zomervakantie. Daarna rijden we naar Yakanu Lower Basic School, dat is iets verderop in Sukutamema, een wijk van de grote stad Serekunda. Daar staat o.a. de Ton Building, het schoolgebouw van 3 verdiepingen dat met financiële steun van onze stichting in 2018 is gebouwd. Hier wordt les gegeven aan leerlingen van ca. 8 tot 17 jaar.

Ter plekke inventariseren we wat we morgen allemaal kunnen doen. We hebben 16 zonnepanelen bij ons die we gaan installeren, we willen de buitenboel een schilderbeurt geven en er is nog veel schoolmeubilair dat aan reparatie toe is. We brengen in kaart wat daar allemaal nog voor nodig is qua gereedschap en materiaal en kopen een deel alvast in. Alles lukt helaas niet, omdat op 1 januari ook hier de winkels wat korter geopend zijn dan normaal.

Op de weg terug naar het hotel is er tijd voor nieuwjaarsrolletjes. Aan het einde van de middag kunnen we nog even wat relaxen en ’s avonds gaan we met zijn zestienen uit eten in Kololi, een paar kilometer verderop. We gaan er met een taxi naartoe en dat is een belevenis op zich. Met zijn zeventienen (incl. de chauffeur) in een klein busje, een soort Toyota Coaster. Het is maar een paar kilometer, dus voordat we collectief kramp krijgen mogen we er al weer uit. We eten heerlijk bij een Mexicaans restaurant en tegen middernacht liggen we allemaal weer in ons bedje. Morgen vroeg op, dan moet er weer hard gewerkt worden!