Vanochtend hebben we de bus helemaal gefikst en alle banken weer teruggeplaatst. Tijdens de reis hadden we die omgebouwd en gebruikt als bedden. Nu kan de bus weer 100% als schoolbus worden ingezet. Ook hebben we onze terugreis omgeboekt.

We zouden vanaf Conakry, Guinee terugvliegen, echter door rellen en onrust in Guinee wordt ons dat nu afgeraden. Sander belt met zijn vrouw Wendy en er worden nieuwe tickets geregeld, vanuit Sierra Leone gaat dat door slecht internet moeilijk. We vliegen morgen vanaf Freetown (de hoofdstad van Sierra Leone) via Ivoorkust en Casablanca naar Amsterdam.

Verder hebben we vandaag een excursie. We vertrekken naar 2 scholen van de Sunday Foundation, de 2e is de Robin en Bouchra van Persie school. Inderdaad, gesponsord door … Fantastisch om al die kinderen op school te zien. We zitten in gebieden waar een aantal jaren terug de kinderen niet naar school konden!

Om 15.00 zijn we met Sander uitgenodigd bij de plaatselijke Chief (een soort burgemeester). Een heel gastvrije ontmoeting, waar we als helden onthaald worden. Alle lokale VIP’s worden voorgesteld, de chief is een vrolijke benaderbare man. Chief (Paramount Chief) had een mooi verhaal over gelijkheid van mannen en vrouwen. Verder waren er toespraken van Sander en zijn rechterhand in Sierra Leone. Prachtig ceremoniële bijeenkomst met een heel ontspannen karakter!! Iedereen heel dankbaar en heel vrolijke mensen langs de weg in een van de armste gebieden van Sierra Leone.